بر اساس آخرین خبرها 179 هزار و 568 کارت بازرگانی در کشور صادر شده است که بیش از 152 هزار و 404 عدد آن فعال است. فکر میکنید همه این افرادثروتمند و پولدار هستند و باسرمایههای زیاد مشغول به کار شدند؟؟؟
دنیای بازرگانی بزرگتر و متفاوتتر از چیزیست که تا امروز فکر میکردید و 2 دلیل برای این تفکر اشتباه وجود دارد
1. افرادی که تجارت میکنند هیچ موقع راجب این مسئله با کسی صحبت نمیکنند چون دوست ندارند کسی از رازهای تجارت و درآمدهای آن خبردار شود
2. اکثر مردم چون فکر میکنند تجارت نیازمند سرمایههای زیاد است، هیچ موقع راجع بهش حتی تحقیق نمیکنن که یاد بگیرن و بدانند واقعیت چیست!
*تحقیقات نشان میدهد، 40% مردم به میل خود ناآگاهی را انتخاب میکنند.*
موارد بالا رو کسایی که کارمند شرکتهای بازرگانی هستند بهتر میدونن
ما گفتیم تجارت سرمایه زیادی نیاز نداره؛ سوال اینجاست: پس برای تجارت به چه چیزی نیاز داریم ؟؟؟
موارد مهم برای تبدیل شدن به یک تاجر موفق
1. علم به قوانین تجارت بینالملل
باید بگم که شما نیاز دارید که قوانین تجارت بینالملل (incoterms) را بدانید که البته این اولین مرحله از مسیر شماست؛ مسیری که سر تا سر هیجان و لذت تجارت است، در قوانین تجارت بینالملل شما یاد میگیرید که مبادلات برون مرزی با افراد و زبانهای متفاوت مشکلاتی را به وجود میآورد، زیرا فرهنگ و قوانین معاملات در هر کشور متفاوت از کشورهای دیگر است، در نتیجه تجارت برون مرزی نیازمند زبانی واحد برای رفع اشتباهات و خطاها در "روشهای پرداخت"، "روشهای حمل و نقل"، "نحوه تحویل بار"، "مسئولیت بیمه بار"، "مکان تحویل بار و انتقال هرم مسئولیت" است که اینکوترمز تمام این زبان مشترک بازرگانان برون مرزی را به شما آموزش میدهد؛ هر کسی که بازرگانی برون مرزی کار میکند باید قوانین بازرگانی بینالمللی را هم بداند تا در کار به مشکلی بر نخورد و اشتباهاً قراردادی را امضا نکند.
این قوانین به شما کمک میکند تمام تجارت بینالملل را یاد بگیرید و اشتباهات را به صفر برسانید
2. اعتبار تاجر
برای موفقیت در تجارت باید یک برنامه ریزی مالی دقیق و منسجم داشته باشید. فراموش نکنید که برنامه ریزی مالی به معنی داشتن پول زیاد نیست؛ بلکه به معنی محاسبهگر بودن است، که 2 شاخصه مهم دارد، اول اینکه راجب قوانین مالیات به خوبی بدانید که دچار اشتباهات بزرگ مالیاتی نشوید (به زودی یک فایل آموزش رایگان در اختیارتون قرار میدم) که این خود به تنهایی میتواند مشکلساز باشد و دوم اینکه از ابزار خوش حسابی به عنوان یک وسیله مناسب برای جلب اعتماد طرف مقابل استفاده کنید. اگر این فرایند به خوبی انجام شود در نهایت طرف مقابل شما در خلوت خود می گوید: «با این آدم میشه کار کرد؛ کارش درسته!» این فرایند به شما اعتبار تجاری می دهد.
*اعتبار، شاه کلید موفقیت یک تاجر است. این قاعده را هیچگاه فراموش نکنید که روزی که اولین چک شما در بانک فرم بخورد، پایان دوران درخشان تجاری شما خواهد بود
3. یافتن تامین کننده مناسب
هر چه کالای دریافتی با قیمت مناسب تری تهیه و تامین گردد، قدرت رقابت شما در بازار بیشتر می شود. شما باید برای تبدیل شدن به یک تاجر موفق تمام تامین کنندگان حوزه کاری خود را بشناسید. هر چه لیست تامین کنندگان سنگین تر باشد قدرت تجاری شما بیشتر می شود. هیچ تامین کننده ای را دست کم نگیرید. حتی آن تامین کننده جوانی که فقط 1 هفته است وارد صنعت شما شده و با دستان لرزان و صدایی سرشار از استرس برای بازاریابی، تبلیغات و برند سازی محصول خود نزد شما آمده است. شاید قرار است یکه تاز بازار شود. شاید یک مشاور توسعه کسب و کار و سرمایه گذاری است.
سعی کنید با تازه کارها هم یک ارتباط موثر برقرار کنید. این دایره ارتباطات وسیع برای شما یک سرمایه ارزشمند در مسیر تاجر موفق شدن به شمار می رود.
4. ارائه خدمات با کیفیت بالا
برای جلب مشتریان و حفظ آنها، شما باید خدمات با کیفیت بالا ارائه کنید. همچنین، باید به نیازها و مشکلات مشتریان خود توجه کنید و برای حل آنها تلاش کنید. ارائه خدمات با کیفیت باعث می شود که شما در ذهن مشتری به یک تاجر مطمئن و تضمین شده تبدیل شوید. تاجری که می توان با چشمان بسته محصول او را قبول کرد. خدمات باکیفیت نیز یک سرمایه با ارزش برای تبدیل شدن شما به یک تاجر موفق به شمار می روند.
5. رقابت با هوشمندی
رقابت در بازار تجاری بسیار شدید است و برای تبدیل شدن به یک تاجر موفق، شما باید با هوشمندی و با استفاده از تکنیکهای مختلف، به رقابت با رقبا بپردازید. برای درک بهتر انواع روش های رقابت می توانید مقاله 5 نیروی رقابتی پورتر را بخوانید.
6. استفاده از تکنولوژی
در مسیر تجاری خود از تکنولوژی های به روز استفاده کنید. استفاده از تکنولوژی در تجارت، به شما کمک میکند تا سریعتر و با کیفیت بالاتر، خدمات خود را به مشتریان ارائه دهید. همچنین، با استفاده از تکنولوژی، میتوانید فرآیندهای خود را بهبود بخشید و هزینههای خود را کاهش دهید.
7. تمرکز بر روی مشتریان
تمرکز بر روی مشتریان، یکی از مهمترین راهکارهای تبدیل شدن به یک تاجر موفق است. باید توجه کنید که مشتریان، در تجارت شما نقشی حیاتی دارند. برای حفظ مشتریان خود، باید به نیازها و رفتارهای آنها توجه کنید تا بتوانید خدمات بهتری ارائه دهید. برای درک بهتر نحوه مدیریت رفتار مشتریان می توانید صفحه راهنمایی راه اندازی CRM یا مدیریت رفتار مشتریان را مطالعه کنید.