بر اساس آخرین خبرها 179هزار و 568 کارت بازرگانی در کشور صادر شده است که بیش از 152هزار و 404 عدد آن فعال است. فکر میکنید همه این افرادثروتمند و پولدار هستند و باسرمایه‌های زیاد مشغول به کار شدند؟؟؟

دنیای بازرگانی بزرگتر و متفاوت‌تر از چیزیست که تا امروز فکر میکردید و 2 دلیل برای این تفکر اشتباه وجود دارد

1. افرادی که تجارت میکنند هیچ موقع راجب این مسئله با کسی صحبت نمیکنند چون دوست ندارند کسی از رازهای تجارت و درآمدهای آن خبردار بشه

2. اکثر مردم چون فکر میکنند تجارت سرمایه زیادی نیاز داره، هیچ موقع راجبش حتی تحقیق نمیکنن که یاد بگیرن

موارد بالا رو کسایی که کارمند شرکتهای بازرگانی هستند بهتر میدونن

ما گفتیم تجارت سرمایه زیادی نیاز نداره؛ سوال اینجاست: پس برای تجارت به چه چیزی نیاز داریم ؟؟؟


موارد مهم برای تبدیل شدن به یک تاجر موفق

1. علم به قوانین تجارت بین‎الملل

باید بگم که شما نیاز دارید که  قوانین تجارت بین‌الملل (incoterms) را بدانید که البته این اولین مرحله از مسیر شماست؛ مسیری که سر تا سر هیجان و لذت تجارت است، در قوانین تجارت  بین‌الملل شما یاد میگیرید که مبادلات برون مرزی با افراد و زبانهای متفاوت  مشکلاتی را به وجود می‌آورد، زیرا فرهنگ و قوانین معاملات در هر کشور متفاوت از کشورهای دیگر است، در نتیجه تجارت برون مرزی نیازمند زبانی واحد  برای رفع اشتباهات و خطاها در "روشهای پرداخت"، "روشهای حمل و نقل"، "نحوه تحویل بار"، "مسئولیت بیمه بار"، "مکان تحویل بار و انتقال هرم مسئولیت" است که اینکوترمز تمام این زبان مشترک بازرگانان برون مرزی را به شما آموزش میدهد؛ هر کسی که بازرگانی برون مرزی کار میکند باید قوانین بازرگانی بین‌المللی را هم بداند تا در کار به مشکلی بر نخورد و اشتباهاً قراردادی را امضا نکند.

این قوانین به شما کمک می‌کند تمام تجارت بین‌الملل را یاد بگیرید و اشتباهات را به صفر برسانید

خرید آموزش

2. اعتبار تاجر

برای موفقیت در تجارت باید یک برنامه ریزی مالی دقیق و منسجم داشته باشید. فراموش نکنید که برنامه ریزی مالی به معنی داشتن پول زیاد نیست؛ بلکه به معنی محاسبه‎گر بودن است، که 2 شاخصه مهم دارد، اول اینکه راجب قوانین مالیات به خوبی بدانید که دچار اشتباهات بزرگ مالیاتی نشوید (به زودی یک فایل آموزش رایگان در اختیارتون قرار میدم) که این خود به تنهایی میتواند مشکل‌ساز باشد و دوم اینکه از ابزار خوش حسابی به عنوان یک وسیله مناسب برای جلب اعتماد طرف مقابل استفاده کنید. اگر این فرایند به خوبی انجام شود در نهایت طرف مقابل شما در خلوت خود می گوید: «با این آدم میشه کار کرد؛ کارش درسته!» این فرایند به شما اعتبار تجاری می دهد.

*اعتبار، شاه کلید موفقیت یک تاجر است. این قاعده را هیچگاه فراموش نکنید که روزی که اولین چک شما در بانک فرم بخورد، پایان دوران درخشان تجاری شما خواهد بود